Den 8 december lanserar EdetHus tjänsten ”Mina Sidor”. Här kan du som hyresgäst enkelt hantera sådant som rör ditt boende, som intresseanmälan för bostad och bevakning av just den typ av lägenhet du är intresserad av. Du kan också följa din felanmälan liksom se hyresavier och hyresavtal. Du loggar in på Mina Sidor med hjälp av BankID.

PS.Vissa funktioner kan dröja lite innan de är på plats – det är alltid en liten inkörningsperiod när man gör ett så stort systembyte som vi gör nu. Hoppas ni har tålamod med oss 🙂

 

En liten guide till hur det funkar:

MITT SÖKANDE:

Här kan du anmäla ditt intresse för en lägenhet, liksom prenumerera på bevakning av en viss typ av bostad du är intresserad av utifrån storlek, område etc. När något dyker upp får du notiser både på mejl liksom under fliken NOTIFIKATIONER här på Mina Sidor.

Här kan man också se när det är dags att uppdatera sin köplats.

 

MINA AVTAL:

Här hittar du ditt/dina hyresavtal för bostad, garage, förråd eller lokaler.

 

SÖK LEDIGT:

Här finns alla våra lediga bostäder just nu.

 

NOTIFIKATIONER:

Har du gjort en felanmälan, får du notiser här varje gång något händer i ditt ärende, liksom när din felanmälan är åtgärdad.

Likaså får du notiser när lämpliga objekt dyker upp som du anmält ditt intresse för – oavsett om det är bostad, garage, förråd eller lokal.

 

AKTUELLT:

Här publicerar vi nyheter som gäller våra hyresgäster – dels allmänna som rör alla, men även områdes- och gatuspecifika när vi till exempel behöver stänga av vatten på en viss plats. Vi kan också informera på mejl/sms.

 

BETALNINGAR:

Här ser du dina hyresavier, både gamla och kommande. Det finns också en fiffig knapp där du kan kopiera OCR-numret!

 

FELANMÄLAN:

Du registrerar en felanmälan genom att klicka på den röda plus-symbolen högst upp till höger. Därefter klickar du dig vidare steg för steg:

  1. Välj plats – exempelvis lägenhet eller allmänt utrymme.
  2. Välj utrymme – badrum, kök etc
  3. Utrustning – toalettstol, köksspis etc. Eller så väljer du ÖVRIGT om du inte hittar den rubrik du vill ha.
  4. Du kan också lägga till en bild på det du vill felanmäla.

 

KUNDINFORMATION: Här kommer vi att lägga upp vår BoPärm med information om din inflytt/bostad.

 

KONTO: Här kan du se/ändra dina uppgifter, tillfällig adress, samtycken och lösenord, samt vilka kontaktvägar vi har till dig.